PRIVACY BELEID
Privacy beleid
In onze privacy policy laten wij jou weten welke informatie, waarom en waar wij jouw (persoonlijke) gegevens vragen en opslaan. Wij dragen zorg ervoor dat jouw privacy wordt gewaarborgd en dat jouw persoonsgegevens veilig zijn bij ons, zodat jij in alle rust kunt winkelen.
Volgens de privacywetgeving moeten wij jou laten weten welke juridische gronden we hebben om jouw gegevens te gebruiken. We hebben onder andere gegevens van jou nodig om je te helpen om jouw bestelling in goede orde af te leveren, de garantie op jouw product(en) te garanderen en overige contractuele overeenkomsten te waarborgen. Dit is het geval bij:
- Het plaatsen van bestelling(en)
- Bezorgen van jouw bestelling(en)
- Retourzendingen en service-gevallen behandelen
- Borgen van jouw recht op garantie
- Contact met onze klantenservice
Daarnaast kunnen we je gegevens gebruiken bij ‘gerechtvaardigd belang’. Dat betekent dat we al onze klanten de meest optimale, persoonlijke service willen verlenen. Hierbij denken we altijd aan jouw privacy. Dit geldt voor:
- Reviews en klanttevredenheidsonderzoeken
- Contact met onze klantenservice
- Bezoek van onze website
- Het aanmaken van een account
- Nieuwsbrief en email(s)
- Persoonlijk advies
- Acties
- Sociale media
We kunnen ook een wettelijke verplichting hebben om je gegevens te gebruiken, bijvoorbeeld wanneer we fraude vermoeden. Soms heb je ons zelf toestemming gegeven om je gegevens te gebruiken, zoals wanneer je jezelf aanmeldt voor onze nieuwsbrief. Hier kun je jezelf uiteraard te allen tijde voor uitschrijven.
Wie heeft toegang tot jouw gegevens?We geven je gegevens alleen door aan andere partijen als dat echt nodig is voor onze dienstverlening. Het betreft dan deze partijen: bezorgpartners, product-ondersteuning, betaalpartners, handelsinformatiebureaus, IT-dienstverleners en partijen die onze reviews verzamelen. Onze bezorgpartner moet tenslotte je bestelling afleveren op het juiste adres. Partijen zoals data management-platforms, media- en advertentiebureaus en onderzoeksbureaus komen in beeld zodra we je persoonlijk advies willen geven of gerichte advertenties laten zien, bijvoorbeeld op basis van je interesse in bepaalde producten. In verdachte situaties zijn we verplicht om klantgegevens te delen met overheidsinstanties.
De partijen die van ons toegang krijgen tot je gegevens, mogen deze alleen gebruiken om jou een dienst te leveren namens TICABA. Tenzij ze zelf verantwoordelijk zijn voor het verkrijgen en beschermen van je gegevens. Sommige cookie-ontwikkelaars hebben toegang tot de gegevens die cookies op onze website verzamelen. Je leest hier meer over in ons cookiestatement en het privacybeleid van deze partijen. Wij beloven dat wij jouw gegevens niet onnodig delen of verkopen met en aan derden.
Waar worden jouw gegevens opgeslagen?Jouw gegevens zijn enkel opgeslagen op de plaatsen waar dit nodig is, hoofdzakelijk in ons eigen beheer. Daarnaast gebeurd dit bij enkele partijen waar wij mee samenwerken, dit zijn voornamelijk partijen die gevestigd zijn in de Europese Unie (EU). Enkele partijen bevinden zich buiten de EU, dit betreft bijvoorbeeld Google. Daarvoor hebben wij goed gecontroleerd dat zij voldoen aan de privacywetgeving en dat jouw gegevens volkomen veilig zijn.
Hoe lang bewaren we jouw gegevens?We bewaren en gebruiken jouw gegevens niet langer dan noodzakelijk. Daarna verwijderen we alle data die we van je hebben. Of gebruiken we jouw gegevens anoniem, omdat we bepaalde data nodig hebben voor interne analyses en rapportages zoals de waarde van je bestelling. We houden bepaalde termijnen aan, waarna we je gegevens verwijderen. Dit zijn ze:
- Opgenomen telefoongesprekken verwijderen we standaard na 30 dagen tenzij we een wettelijke verplichting hebben om een gesprek langer te bewaren.
- Inactieve klantaccounts verwijderen we na 7 jaar. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
- Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met jouw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren. Daarna gebruiken we alleen anonieme gegevens voor interne rapportages. Je moet zelf ook de facturen van je aankopen goed bewaren, voor wanneer bijvoorbeeld je garantie verloopt.
- Als je je hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief of toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming 5 jaar lang. Ook als je op een gegeven moment beslist dat je de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van je verzoek. De mails die je van ons ontvangt, bewaren we niet langer dan 60 dagen. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je vaker dezelfde mail van ons krijgt. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
Uiteraard blijf jij de baas over jouw gegevens. Wil je inzage krijgen in de gegevens die we van jou hebben opgeslagen en/of een kopie ontvangen of gegevens (laten) wijzigen? Neem dan even contact met ons op via telefoon, email of per post. Op die manier kan je ook bezwaar maken tegen het gebruik van je gegevens voor marketingdoeleinden, de uitkomst van de kredietcheck als je iets bij ons koopt op afbetaling of aangeven dat je vindt dat jouw privacy zwaarder weegt dan ons belang. In dat geval bekijken we de situatie opnieuw. Wil je jouw gegevens door ons laten overdragen aan een andere partij? Ook dat kan. Stuur je verzoek per post of e-mail en we maken het in orde.
Uitschrijven voor de nieuwsbrief is uiteraard zo geregeld; dat doe je in je jouw account of via de link onderaan de nieuwsbrief zelf. En wil je helemaal geen cookies meer? Ook dat kan je zelf regelen. Lees in ons cookiestatement hoe je dat doet. We willen uiteraard wel zeker weten dat we met jou in contact zijn, daarom kunnen we aanvullende informatie vragen om jouw identiteit vast te stellen. Zo zorgen we ervoor dat gegevens nooit bij de verkeerde persoon(en) of instantie(s) terecht komt/komen.
Heb je vragen of klachten?Heb je vragen of klachten, of wil je simpelweg inzage in jouw opgeslagen (persoons)gegevens, neem dan contact op via onderstaande contactinformatie.
Wie is verantwoordelijk voor jouw gegevens?TICABA
Vestigingsadres:
Aldringahof 8
5991 BT Baarlo
Nederland
Contactgegevens:
E-mail adres: | info@ticaba.nl |
KvK-nummer: | 77104404 |
Btw-nummer: | NL003148053B35 |